وبلاگ روانشناسی

مطالب روانشناسی و علمی روز را با ما بخوانید

وبلاگ روانشناسی

مطالب روانشناسی و علمی روز را با ما بخوانید

در این وبلاگ قصد معرفی بهترین مطالب مربوط به سلامت و روانشناسی را داریم تا بتوانیم مطالب روانشناسی و آموزشی مناسبی برای رسیدن به زندگیبا کیفیت تر را با هم مرور کنیم.
هدف اصلی همچنین معرفی سایت های روانشناسی و روانپزشکی با کیفیت به شما عزیزان است

  • ۰
  • ۰

افراد زیادی از منبود اعتماد به نفس رنج می برند و این فقدان تمام بخش های زندگی فردی و اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. مشاوره اعتماد به نفس یکی از زیر مجموعه های مشاوره روان شناسی است که در آن، متخصص و مشاور اعتماد به نفس به فرد متقاضی کمک می کند با روش های اصولی و علمی، میزان اعتماد به نفس و عزت نفس خود را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

جلسات مشاوره افزایش اعتماد به نفس به صورت انفرادی و به روش های آنلاین و یا حضوری برگزار می شوند و چون تمامی فرایند بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس تحت نظر مشاور روانشناس انجام می شود، از بازدهی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برگرفته از: مشاوره افزایش اعتماد به نفس در ویکی روان

آسیب های کمبود اعتماد به نفس چیست؟

کمبود اعتماد به نفس موجب افسردگی و اضطراب می‌شود و پیامدهای روانی یا عاطفی دیگری نیز دارد. ایجاد اعتماد به نفس واقعی و پایدار، به تنهایی مشکل است، بنابراین صحبت با یک متخصص آموزش ‌دیده مانند مشاور اعتماد به نفس به شما کمک می ‌کند درک کنید که باور خودتان از کجا ناشی می ‌شود و چطور اعتقادات محدود را به چالش بکشید.

ایجاد آگاهی بیشتر در مورد گذشته شخصی شما و نحوه تاثیر آن بر شخصیت امروز، بسیار تاثیرگذار است. البته مهم است مشاور روانشناسی را بیابید که با او احساس راحتی کنید و تا آنجا که ممکن است با او راحت و صادق باشید.

چون مشاوره درباره اعتماد به نفس جایی است که در آن باید به ریشه و دلیل عدم عزت نفس و اعتماد به نفستان پرداخته شود، هر گونه عدم همکاری به نتیجه مورد نظر ختم نمی شود!

چگونه مشاوره اعتماد بنفس کمک می‌ کند تا بر اعتماد به نفس کم غلبه کنید؟

شما می ‌توانید انواع مختلف عزت ‌نفس پایین را در زندگی روزمره و شخصی تجربه کنید.

مثلا روزی احساس اعتماد به نفس و توانایی می کنید، اما روزی دیگر احساس بدبختی دارید. از دید روانشناسی، اعتماد به نفس کم همه اقدامات شما را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. هدف از مشاوره برای بالا بردن اعتماد به نفس، ایجاد زیر ساخت های بسیار قوی ذهنی در مورد خودتان است که با تکیه بر آنها بتوانید زندگی را مطابق خواست واقعی خودتان پیش ببرید.

روند جلسات مشاوره روانشناسی اعتماد به نفس چطور است؟

در ادامه به بخشی از روند جلسات مشاوره روانشناسی اعتماد به نفس آنلاین و حضوری می پردازیم تا ذهنیت شفاف تری نسبت به آن پیدا کنید.

1- شما منبع عزت نفس پایین را شناسایی و درک می‌ کنید

اعتماد به نفس کم ریشه در اتفاقات گذشته، روابط و رفتارها در گذشته و حال دارد. مشاور اعتماد به نفس به شما کمک می‌ کند، تا منبع این ناامنی را درک کنید و بفهمید چطور علت اصلی هنوز هم شما را تحت ‌تاثیر قرار می‌ دهد. 

2- شما تجربیات منفی گذشته را در جلسه مشاوره اعتماد به نفس پردازش می‌ کنید

در جلسات مشاوره اعتماد به نفس، شما این فرصت را دارید که درباره برخی از تجربیات صحبت یا پردازش کنید (به عنوان مثال مورد آزار و اذیت قرار گرفتن، ضربه روحی، سو استفاده جسمی، کلامی یا عاطفی). در بسیاری از موارد، افرادی که این نوع بدرفتاری را تجربه می‌ کنند، فکر نمی‌ کنند که مستحق رفتار بهتر هستند؛ درمان این را به شما ثابت می ‌کند.

مشاور روانشناس متخصص در بالا بردن اعتماد به نفس کمکتان می کند به صورت ریشه ای این موارد را شناسایی و درمان نمایید.

3- یاد می ‌گیرید که صداهای انتقادی را تشخیص دهید که متعلق به خودتان نیستند

در بسیاری موارد، ریشه اعتماد به نفس کم خود افراد نیستند!

وقتی که مراجعه کننده ‌ها به صورت انتقادی از خودشان یا از یک ناامنی در زندگی، میزان اعتماد به نفس پایین یا قضاوت منفی صحبت می ‌کنند، اغلب مشاور اعتماد به نفس می پرسد "این صدای کیست؟" و در بیشتر موارد، افراد صدای انتقادی والدین، همکار یا شریک زندگی خود را تشخیص می ‌دهند و متوجه می‌ شوند که این صداها، ممکن است متعلق به خودشان نباشد.

بله همانطور که بارها گفته شده، دلیل کمبود اعتماد به نفس به دوران کودکی باز می گردد و تنها بهترین مشاور اعتماد به نفس می تواند آنها را ریشه یابی و برای همیشه درمان نماید.

4- در جلسه مشاوره اعتماد به نفس الگوهای فکری جدیدی پیدا می کنید

به طور معمول، ترس یا تجسم پیامدهای افراطی، مانع از ایجاد مرزها، صحبت در مورد خود و حفاظت از نیازها و خواسته ‌هایتان می شود.

اگر اعتماد به نفس کافی داشته باشید، وقتی شروع به مشاهده محرک‌ فکرهای خوب و بد خود می ‌کنید، می ‌توانید در ذهن آنها را مدیریت کنید و به خواسته ‌های خود احترام بگذارید. وقتی این افکار شکل می‌ گیرند می ‌توانید آنها را مدیریت کرده و به خواسته‌ های خود احترام بگذارید.

در واقع مهم ترین کاربرد مشاوره عدم اعتماد به نفس این است که قدرت را مجدد در دستان شما قرار دهد!

چه زمانی باید از مشاوره اعتماد به نفس استفاده کنم؟

اعتماد به نفس کم به راحتی درمان می‌ شود زیرا بیشتر شبیه یک ویژگی شخصیتی است تا یک بیماری روانی.

اما یادتان باشد، عزت نفس پایین مانع از رشد سالم در زندگی روزمره می‌شود.

مواردی وجود دارد که توصیه می ‌شود به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود باشید. در اینجا چند نمونه از علایمی ذکر شده که در صورت بروز ممکن است لازم باشد به مشاوره در مورد اعتماد به نفس مراجعه کنید.

  • روابط بین فردی شما: احساس نمی‌ کنید که "لایق" رفتار بهتر هستید. این بیشترین موردی است که به خاطر آن افراد به مشاوره اعتماد به نفس احتیاج دارند
  • مدرسه، دانشگاه یا مسئولیت‌ های شغلی: اگر در این موقعیت ها خودتان را از پیش باخته میدانید یا بیشتر احتمال می دهید که بازنده خواهید بود پس بهتر است از مشاوره افزایش اعتماد به نفس استفاده کنید
  • معاشرت و تعامل با دیگران: این یعنی، شما اضطراب اجتماعی شدیدی در مورد تعامل با دیگران دارید، زیرا فکر می‌ کنید که به اندازه کافی خوب نیستید
  • تعیین مرزها با دیگران: شما احساس می ‌کنید نیازهای شما مهم نیستند، پس اجازه می ‌دهید دیگران از مرزهای سالم بگذرند و از شما سواستفاده کنند
  • نمی توانید تصمیم گیری کنید: این یعنی برای هر نوع تصمیمی در زندگیتان مردد هستید. مشاوره درباره اعتماد به نفس به شما کمک می کند به توانایی های خود ایمان بیاورید

مشاوره آنلاین اعتماد به نفس با ویکی روان

مشاوره آنلاین اعتماد به نفس یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع مشاوره عزت نفس و اعتماد به نفس می باشد  که در مرکز مشاوره اعتماد آنلاین ویکی روان قابل اجرا می باشد.

سایت ویکی روان با گردآوری تعدادی مشاور اعتماد به نفس، امکان برگزاری جلسه مشاوره اعتماد به نفس آنلاین را فراهم کرده است. به این شکل می توانید از سراسر دنیا به صورت صوتی و تصویری در جلسات مشاوره افزایش اعتماد به نفس در ویکی روان شرکت نمائید.

در همین صفحه مشاور آنلاین خود را انتخاب و وقت جلسه در تاریخ مد نظرتان تهیه کنید.

برگرفته از: مشاوره افزایش اعتماد به نفس در ویکی روان

  • ۹۹/۰۶/۲۶
  • محمد خان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی