وبلاگ روانشناسی

مطالب روانشناسی و علمی روز را با ما بخوانید

وبلاگ روانشناسی

مطالب روانشناسی و علمی روز را با ما بخوانید

در این وبلاگ قصد معرفی بهترین مطالب مربوط به سلامت و روانشناسی را داریم تا بتوانیم مطالب روانشناسی و آموزشی مناسبی برای رسیدن به زندگیبا کیفیت تر را با هم مرور کنیم.
هدف اصلی همچنین معرفی سایت های روانشناسی و روانپزشکی با کیفیت به شما عزیزان است

  • ۰
  • ۰

مشاوره کودک، یکی از انواع مشاوره روانشناسی در رشته های تخصصی علم روانشناسی است که توسط مشاور کودک، بر روی کار کردن با کودکانی که به یک بیماری ذهنی دچار هستند، یک حادثه دلخراش را تجربه کرده اند یا با مشکلاتی در خانواده مواجه هستند تمرکز دارد.

مشاوره کودک راهی برای ایجاد ارتباط با کودکان و رفع مشکلات روحی روانی آنها است.

منبع: مشاوره آنلاین کودک و نوجوان ویکی روان

تعریف مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک نوعی از درمان در رشته روانشناسی است که روی کودکان خردسال، نوجوانان و حتی نوجوانان مبتلا به یک یا چند بیماری روانی متمرکز است. در واقع مشاوره کودک و نوجوان راه ‌کارهای مفیدی به مراجعینی پیشنهاد می ‌کند که حادثه آسیب زا، محیط خانوادگی ناکارآمد، شرایط استرس زا و در کل اتفاقات آسیب رسان را تجربه کرده اند.

بسیاری از مسائلی که این کودکان با آن مواجه هستند، مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی و اندوه است که در زندگی روزمره با آن مواجه هستند. با این حال هدف مشاوره روانشناسی کودک، تقسیم مشکلات به بخش ‌های قابل ‌کنترل است؛ بنابراین کودکان بهتر می توانند با آنها کنار بیایند.

مانند مشاوره خانواده، مشاوره کودکان هم جنبه فردی و اجتماعی زیادی دارد و بدون شک بر آینده گروه مخاطبین خود تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مشاور کودک کیست؟

مشاور کودک در واقع روانشناس کودک است. آنها روانشناسانی هستند که پیشنهادات ارزشمندی در مورد روابط اجتماعی کودکان و رشد عاطفی و سلامت روان ارائه می دهند. مهم است بدانید، در بیشتر موارد این مشکلات برای نزدیکان کودک قابل ‌مشاهده نیستند، اینجاست که مشاوران کودک وارد می ‌شوند و اهمیت مشاوره به کودک معنا پیدا می کند.

اما روانشناس کودک، بر تجزیه و تفکیک مشکلاتی مانند مانند اضطراب یا افسردگی، به گونه ای که کودک بتواند درک درستی از آن ها داشته باشد تاکید دارد.

مشاور کودک آنلاین یا مشاور حضوری، متخصصانی هستند که می توانند از عملکرد درونی رشد کودک را که حتی برای نزدیک ترین افراد به او نیز لزوما مشهود نیستند آگاه شوند.

این افراد دانش و تخصص لازم را برای شناسایی، تعیین دقیق، ارزیابی، تشخیص و درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان، مسائل سازگاری (طلاق، مدرسه جدید، قلدری، غم و غصه و ...) و ناراحتی های روانی بچه ها را دارند.

این متخصصین، بعضا به عنوان درمانگر کودکان و روانشناس کودک نیز معروفند (نسبت به سطح تحصیلات و مجوز)، آموزش دیده‌اند تا به ذهن کودکان راه ‌یابند و به آنها کمک می ‌کنند تا با مشکلات ذهنی و جسمی و زندگی خود آشنا شوند.

اهمیت استفاده از جلسات مشاوره کودک چیست؟

این سوال همیشگی در ویکی روان است، چرا باید از خدمات مشاوره کودک آنلاین و یا حضوری استفاده کنیم؟ فایده جلسات مشاوره کودک چیست؟

مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که امکان دارد کودک نتواند به شما بگوید که به چه نوع کمکی نیاز دارد. بنابراین نقش مشاوره آنلاین کودک و نوجوان در ایجاد حس اطمینان به کودک نسبت به روش های درمان مشاوره که برای او بهترین گزینه به شمار می آید بسیار حیاتی است.

روانشناس کودک با دنبال کردن خط مشی فکری کودک به او کمک می کند تا مشکلات خود را به طریقی که برای او قابل فهم باشد تفسیر کند.

در صورتی که  مسائل و مشکلات عاطفی کودک درمان نشوند این مشکلات بر موفقیت تحصیلی و رشد او تاثیر گذاشته و تا دوران بزرگسالی نیز ادامه خواهند داشت و هر روز اوضاع برای فرد وضیخ تر خواهد شد.

یادتان باشد، کودکان از تمامی رده های سنی (از  پیش دبستانی گرفته تا نوجوانی) می توانند به جلسات مشاوره کودک آنلاین یا حضوری مراجعه کنند.

جلسات مشاوره به کودکان تا زمانی که وارد وضعیت پایدار شوند و دیگر نیازی به استفاده از تکنیک های مشاوره کودکان نداشته باشند ادامه خواهد داشت.

هدف از مشاوره روانشناسی کودک کمک کردن به او در جهت کنار آمدن با عواطف و احساسات است تا بتواند یک زندگی سالم و به دور از ترس، پریشانی، اضطراب یا آسیب روحی داشته باشد.

با مشاوره روانشناسی کودک آینده فرزنتدان را تضمین کنید

زمانی که پای مسائل مربوط به سلامت روحی و عاطفی کودک در میان باشند راهنمایی یک فرد متخصص می تواند به آشکار سازی مشکلات نهفته ای که کودک با آن ها دست و پنجه نرم می کند کمک کند.

بسیاری از کودکان قادر به بیان مشکلات پیچیده ذهنی و عاطفی خود نیستند، یعنی در حالی که فکر می کنید همه چیز رو به راه است اما مشکلاتی وجود دارد که دلبندتان از آن رنج می برد!

بنابراین استفاده از انواع مشاوره کودک می تواند یک راه حل موثر در کشف دلایل بروز مشکلات کودک و یا تغییر رفتار شما با او باشد.

در بسیاری از موارد والدین و پزشکان برای کمک به درمان بیماری ذهنی کودک مانند اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه یا اختلال اضطراب فراگیر به خدمات مشاوره کودکان روی می آورند.

یادتان باشد، انواع مشاوره کودک بخش مهمی از برنامه درمانی بیماری های ذهنی کودکان به شمار می آید.

مشاور روانشناس کودک آنلاین یا حضوری از تجهیزات و تجربه کافی در جهت کمک کردن به کودک در زمان های دشوار برخوردار است.

اگرچه والدین بهترین ها را برای فرزندان خود می خواهند، اما گاهی اوقات شرایط به قدری پیچیده است که نمی توانند به تنهایی آن را کنترل کنند. بخصوص زمانی که موضوع مربوط به مسائل عاطفی باشد.

مشاوره کودک و نوجوان به وسیله استراتژی هایی که در وهله اول برای سلامت ذهنی کودکان طراحی شده اند به آن ها کمک می کند تا مشکلات فرزند خود را حل نمایند.

مسائلی که مشاوره کودک به آن ها می پردازد

اگر فرزند شما در زندگی خود مورد سو استفاده قرار گرفته یا حوادث غم انگیز و تکان دهنده ای مانند از دست دادن یکی از نزدیکان را تجربه کرده است در درک خود از موقعیت دچار مشکل می شود.

شاید موضوع به این پیچیدگی هم نباشد، بسته به شرایط تربیتی و محیط پیرامون عوامل زیادی می توانند بر روحیات کودکان تاثیر بگذارند.

از جمله رایج ترین مسائلی که مشاور کودک با آن ها سر و کار دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلاق والدین
  • مرگ یکی از نزدیکان
  • تجربه یک حادثه تکان دهنده
  • مشکلات ذهنی مانند اضطراب یا اختلال افسردگی
  • زورگویی والدین و اطرافیان
  • سوء استفاده جنسی، عاطفی یا فیزیکی
  • سوء مصرف مواد یا اعتیاد در خانواده

چه زمانی باید به مشاوره کودک مراجعه کنید؟

وقتی کودکی از پریشانی روانی، اجتماعی یا عاطفی رنج می برد مقابله با آن دشوار است، به خصوص هنگامی که احساس می کنید هیچ راه حلی وجود ندارد یا راهی برای حل این مشکل نیست. اینجاست که استفاده از انواع مشاوره کودک آنلاین یا حضوری مفید می باشد.

علائم متداول مشکلات و یا ناراحتی ‌های روانی کودکان عبارتند از:

  • وقتی در رفتار فرزندتان تغییرات منفی احساس می کنید
  • وقتی عوامل خانوادگی مانند شرایط رشد او را آزار می دهد
  • وقتی تاثیرپذیری منفی از اطرافیان و دوستان خود دارد
  • وقتی رفتارهایی خارج از محدوده سنی خود دارد که می تواند آسیب رسان باشد
  • پرخاشگری بدون دلیل
  • نشت ادرار
  • مشکل در سازگاری با موقعیت های اجتماعی یا موقعیت های جدید
  • کابوس های مکرر، ترس های شبانه یا مشکلات خواب مانند بی خوابی
  • نمرات پایین یا افت تحصیلی ناگهانی
  • نگرانی و اضطراب مداوم
  • کناره گیری اجتماعی از فعالیت هایی که کودک شما قبلا دوست داشته یا دوست داشته انجام دهد
  • کاهش چشمگیر یا ناگهانی اشتها  یا کاهش وزن شدید
  • انجام تکراری کار ها و روال‌ها مانند شستن دست
  • ایده های (افکار) یا اقدام به خودکشی
  • کودک شما به صداهایی که در سرش می شنود پاسخ می دهد
  • بیشتر وقت خود را در تنهایی سپری کند یا در انزوای اجتماعی است
  • سوء استعمال الکل یا مواد مخدر، یا اعتیاد
  • با وجود سلامت جسمی، از مشکلات جسمی شکایت دارد
  • آسیب رساندن به خود مانند بریدن

باید از مشاوره کودک آنلاین یا حضوری استفاده نمائید.

مشاور کودک می‌تواند موارد اساسی را که بر سلامت عمومی و بهزیستی فرزند شما تأثیر می گذارد را شناسایی کند و به سرعت درمانی را برای ایجاد احساس بهتر شروع کند.

حقیقت این است که بسیاری از کودکان قادر به پردازش کامل پیچیدگی ‌های مربوط به مشکلات عاطفی و یا روان ‌شناختی که تجربه می‌ کنند نیستند، بنابراین مشاوره کودک و نوجوان دقیقا همان چیزی است که کودک شما به آن نیاز دارد.

مشاور کودک آنلاین کیست؟

مشاور کودک آنلاین یک روانشناس کودک است که جلسات مشاوره کودک را به صورت اینترنتی برگزار و به طیف بسیار وسیعی از مراجعین خدمات مشاوره کودک آنلاین ارائه می نماید.

برای نمونه، جلسات مشاوره آنلاین کودک در سایت ویکی روان به صورت تصویری و صوتیف توسط تعدادی از بهترین های مشاوره روانشناسی کودک برگزار می شود.

مزایای مشاوره کودک آنلاین چیست؟

همانطور که می دانید مشاوره کودک آنلاین یکی از رایج ترین انواع مشاوره کودک است. اما استفاده از مشاوره آنلاین کودک چه مزایایی دارد و چرا روز به روز بر تعداد مخاطبین آن افزوده می شود؟

1- دسترسی به تعداد زیادی مشاور کودک آنلاین

مهم ترین مزیت مشاوره آنلاین کودک در دسترس بودن آن است.

با استفاده از این روش درمانی، والدین به تعداد بسیار زیادی مشاور کودک آنلاین دسترسی دارند و می توانند از هر نقطه دنیا با آنها جلسه مشاوره روانشناسی برگزار نمایند.

2- ارتباط تصویری با مشاور کودکان 

دیگر مزیت مشاوره آنلاین کودک در ویکی روان امکان تماس تصویری در سایت می باشند. با این روش مشاور کودک آنلاین می تواند فرزند دلبدتان را مشاهده کند و همین ارتباط تصویری، اثربخشی جلسات مشاوره کودک و نوجوان را افزایش می دهد.

3- راحتی بیشتر برای فرزند شما

خیلی از نوجوانان و جوانان تمایلی به مراجعه حضوری به دفاتر مشاوره روانشناسی ندارند، دلیل این تصمیم، شرایط سنی و موارد دیگر مانند خجالت کشیدن است.

در جلسات مشاوره روانشناسی کودک آنلاین ویکی روان، تماس ها به صورت مجازی و در سایت برگزار می شوند. به همین دلیل بیشتر مراجعین تمایل دارند تعداد جلسات بیشتری با مشاور کودک آنلاین مد نظرشان جلسه داشته باشند.

حالا وقت عمل است!

فرزندان ما میوه باغ زندگی هستند، مراقبت از آنها آرامش خاطر بیشتری به همراه می آورد.

استفاده از مشاوره روانشناسی کودک و کمک گرفتن از خدمات مشاور کودک آنلاین یا حضوری، راهی ایمن برای تضمین سلامت روحی و روانی فرزندان ماست.

متخصصین علم روانشناسی با سال ها تجربه مشکلات موجود را حل کرده و از بروز مشکلات آتی جلوگیری می کنند.

می توانید در همین صفحه، مشاور کودک آنلاین خود در ویکی روان را انتخاب و در صفحه شخصی ایشان جلسه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین را تهیه و رزرو نمائید. تمام جلسات مشاوره به صورت صوتی و تصویری در سایت برگزار می شوند و می توانید از هر کجای جهان با مشاور خود آنلاین در تماس باشید.

یادتان باشد، مشاوره کودک و نوجوان هزینه نیست، بلکه بزرگ ترین سرمایه گذاری برای آینده فرزندان ماست

منبع: مشاوره آنلاین کودک و نوجوان ویکی روان

  • ۹۹/۰۶/۱۳
  • محمد خان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی